środa, 22 lutego 2017

Top Twenty

Poniżej dwadzieścia kamienic, wybór z kadrów, które były wcześniej publikowane na blogu. Kryterium wyboru jest różnorodność budynków, a nie jakieś szczególne ich cechy. Z tego co już mam w archiwum mógłbym takich dwudziestek przygotować znaczną ilość bez powtarzania kamienic.

ul. Wschodnia 65, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wschodnia 61, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wschodnia 57, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wólczańska 121/123, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Kilińskiego 105, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Kilińskiego 235, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Kilińskiego 136a, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Kilińskiego 96, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wólczańska 124, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wólczańska 58, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wólczańska 219, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Tuwima 31, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Sienkiewicza 20, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wólczańska 197, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Radwańska 12, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Wschodnia 51, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Kilińskiego 150, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Radwańska 8, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Sienkiewicza 6, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

ul. Radwańska 28, z cyklu 12.000 kamienic, Łódź

3 komentarze:

  1. No i git. I jaka ładna secesja na przedostatnim zdjęciu :)
    Nie myślałeś o ujednoliceniu proporcji kadrów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proporcje będą raczej jednakowe. Te, zdjęcia które się różnią są wynikiem składania najczęściej z dwóch kadrów. Składam gdy jest za blisko by 17mm mogło objąć cały budynek i wtedy po złożeniu wychodzą inne proporcje, trzeba wtedy jeszcze próbować shiftować nie tylko w pionie i poziomie, ale i na ukos, i składać obraz z większej ilości zdjęć, co jest bardzo pracochłonne zarówno podczas fotografowania, archiwizowania i obróbki.. I nie zawsze i tak da się uzyskać obraz 3:2. Będę musiał zastanowić się co z tym zrobić. Mogę też wszystkie zdjęcia kadrować do innego formatu niż 3:2. Ale wtedy dla niskich i szerokich budynków zabraknie własnie szerokości. Są kamienice, których nie da się sfotografować w 3:2, a są takie których nie można w 3:4, ze względu na brak odejścia. Niektórych w ogóle nie obejmę nawet jak shiftuję we wszystkie strony, oczywiście przy tej optyce jaką dysponuję. Może jak bym miał np. Irixa 11mm? Ale ile bym musiał stracić kadru potem prostując.. czy bym coś zyskał w stosunku do 17mm ts-e?

      Usuń
    2. Ten Irix 11 f/4 to na razie wielka niewiadoma...
      Zestaw robi wrażenie!

      Usuń