sobota, 22 maja 2021

Fotofestiwal 2021 - Sukcesje

 

Z cyklu "Sukcesje"

Na tegorocznym Fotofestiwalu będę miał wystawę i pokażę na niej fotografie z cyklu "Sukcesje". Różniące się jednak od tych, które można było zobaczyć na blogu czy stronie www. Dlaczego się zdecydowałem pokazać je w takiej formie? Otóż, ponad rok temu zacząłem pracować nad książką z tym materiałem. Miałem pomysł by wydrukować ją w opracowanej w Japonii technice Riso. Riso sytuuje się pomiędzy drukiem cyfrowym a offsetowym korzystając z technologii zbliżonej do sitodruku. Po wprowadzeniu projektu do kopiowania (np. skanu) maszyna tworzy matrycę i naciąga ją na cylinder drukujący. Farba przeciskana jest przez matrycę, a obracający się cylinder nanosi projekt na papier. Każdy cylinder to oddzielny gotowy kolor. Dla mnie jednym z powodów zainteresowania się tą techniką było to, że wykorzystuje farby uzyskane z roślin. Czyli materiał o roślinach drukowany za pomocą roślinnych barwników. W tej technice nie udają się jednak kolorowe, realistyczne wydruki, dlatego zdecydowałem się na czarno-białe, w których wykorzystam efekty pracy z kanałami RGB. Po obiecujących wydrukach próbnych na razie zawiesiłem pomysł z książką, pozostały jednak przygotowane do druku fotografie. I część z nich składać się będzie na wystawę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz